fbpx

Harjoittelun rytmittäminen – Kestävä, Vahva, Nopea! -podcast | Proxima Finland

Tässä Kestävä, vahva, nopea! -podcastissa syvennytään harjoittelun rytmittämiseen. Mitä harjoittelun rytmittäminen tarkoittaa? Miksi harjoittelua kannattaa rytmittää? Millaisia valintoja kannattaa tehdä? Ja voiko harjoittelun saada kätevästi osaksi kiireistäkin arkea? Isäntinä toimivat fysioterapeutit Arttu ”tekniikkatohtori” Peltola ja Joel ”temporeisi” Jokinen. KVN-podcast kuunneltavissa … Continued

Pohje- ja akillesvaivat – Kestävä, Vahva, Nopea! -podcast

Tässä jaksossa käymme läpi pohje- ja akillesvaivoja. Saat konkreettisia esimerkkejä, millaiseen kuormitukseen pohje ja akillesjänne joutuu eri kestävyyslajeissa. Millaisessa kunnossa sinun pohkeet pitäisi olla, jotta vältyt rasitusvammoilta. Lisäksi perehdymme jalkaterän ja pohkeen toimintaan sekä harjoittamista. Isäntinä toimivat fysioterapeutit Arttu ”tekniikkatohtori” … Continued

Penikkatauti – Kestävä, Vahva, Nopea! -podcast | Proxima Finland

Tässä jaksossa paneudumme penikkataudin saloihin. Mikä penikkatauti on? Mistä penikkatauti johtuu? Miten penikkataudin aiheuttaja selvitetään? Miten voit kuntouttaa omaa penikkatautiasi? Asiantuntijoina fysioterapeutit Arttu Peltola ja Joel Jokinen Helsingin Sanomat haastatteli fysioterapeuttiamme Arttu Peltolaa penikkataudista. Lue artikkeli tästä. Mikä on penikkatauti? … Continued

Fysioterapiasta apua kipuun – Älä jää kivun kanssa yksin

posted in: Fysioterapia, Kipu | 0

Fysioterapiasta apua kipuun – Kivun tutkiminen on viimeisen vuosikymmenen aikana edennyt pitkän matkan ja tutkimustieto on muuttanut ajattelutapaamme kivusta myönteisempään suuntaan. Varsinkin, kun sitä vertaa esimerkiksi filosofi Karl Marxin (1818-1883) ajattelutapaan. Marxin mukaan ”henkiseen kärsimykseen on vain yksi vastamyrkky: fyysinen … Continued

Maksimikestävyysharjoittelu – Kestävä, Vahva, Nopea! -podcast | Proxima Finland

Tässä jatkossa käsiteltyävä aihe on maksimikestävyysharjoittelu. Asiantuntijamme paneutuvat kysymyksiin; mitä sinun tulee tietää, kun aloitat maksimikestävyysharjoittelun? Kuinka paljon sitä kannattaa tehdä ja miten sitä kannattaa tehdä? Mitkä ovat maksikestävyysharjoittelun sudenkuopat? Tutustu Juoksijan ja Triathlonistin Tukeva voimaharjoitusohjelmiin tästä! Nyt 19,90€ (norm. 29,90) Tarjous voimassa 30.6.2020 … Continued

Jalkaterän murtuman kuntoutus – Jonesin murtuma

posted in: Fysioterapia | 0

Tämä blogiteksti on jatkoa kahdelle aikaisemmin julkaistulle blogitekstille: Jalkaterän murtuman kuntoutus ja Jalkaterän murtuman kuntoutus – kipsinpoiston jälkeen. Tässä jalkaterän murtuman kuntoutusta (ns. Jonesin murtuma) käsittelevän blogitekstin 3. osassa käsitellään kipua, sen arvioimista ja merkitystä sekä motivaatiota kuntoutuksessa ja sen … Continued

Vauhtikestävyysharjoittelu – Kestävä, Vahva, Nopea! -podcast

Tässä jatkossa asiantuntijamme paneutuvat vauhtikestävyysharjoittelun saloihin. Vastaamme muun muassa kysymyksiin: Miten tehdä vauhtikestävyysharjoittelua, mitkä ovat yleisimmät virheet ja mikä on maitohapon myytti? Isäntinä toimivat fysioterapeutit Arttu ”tekniikkatohtori” Peltola ja Joel ”temporeisi” Jokinen. KVN-podcast kuunneltavissa myös Spotifyssa, Apple Podcastssa ja Deezerissä! Mitä on vauhtikestävyysharjoittelu? Sykealueet 70-90% maksimisykkeestä Vaikutukset  Pienempi … Continued

Jalkaterän murtuman kuntoutus – kipsinpoiston jälkeen

posted in: Fysioterapia | 0

Tämä blogiteksti on jatkoa aikaisemmin julkaistulle Jalkaterän murtuman kuntoutus -blogitekstille. Tekstissä keskitytään jalkaterän murtuman kuntoutukseen, mutta tekstin vinkkejä voidaan hyödyntää myös esimerkiksi sääriluun tai nilkan murtuman kuntoutuksessa. Immobilisaatiojakson (kipsinpoiston) jälkeen on usein havaittavissa vamma-alueen lihaksissa heikkoutta. Lisäksi nivelten liike saattaa … Continued

Peruskestävyysharjoittelu – Kestävä, Vahva, Nopea! -podcast | Proxima Finland

Tässä jaksossa käymme läpi peruskestävyysharjoittelua. Miksi peruskestävyysharjoittelu on niin tärkeää? Miten voin määrittää omat sykealueeni? Mistä tiedän olenko harjoitellut liian kovaa? Miksi nuoren, lajista riippumatta, on tärkeä harjoittaa peruskestävyyttä? Miten naisten ja miesten harjoittelu eroaa? Voit kuunnella jakson Spotifysta, Apple … Continued