Vietämme viikolla 34 avajaisviikkoa, joka huipentuu lauantaina 27.8. vietettäviin Proxima Finlandin virallisiin avajaisiin.

Päivän aikana luvassa treenikokeiluja, hyvinvointiluentoja, pikahierontoja, HighRoller -kehonhuoltotunteja, tarjouksia sekä tietenkin munkkikahvit!

Samoissa tiloissa toimiva Ripsihuone Tampere tarjoaa päivän aikana kauneudenhoitopalveluita ja esittelee toimintaansa.

3 (2)
Tervetuloa mukaan!

AVAJAISPÄIVÄN OHJELMA,  lauantai 27.8.

 

klo 9:30-11.00 Aamutreenit ja kehonhuolto Tampellan esplanadilla

RYHMÄ 1, Liikettä selkään ja niska-hartiaseudulle, fysioterapeutti Arttu Peltola

Sopii aloittelijoille ja iäkkäämmille liikkujille. Tunnilla tehdään harjoitteita, joilla voit vaikuttaa ryhtiisi ja selkäsi terveyteen. Tämä sopii myös sinulle jos sinulla on ollut vaivaa alaselän tai niska-hartiaseudun kanssa. Fysioterapeutimme ohjaa sinulle liikkeet niin, että pystyt suorittamaan ne turvallisesti.

Jos sataa, ryhmä siirtyy Proxima Finlandin tiloihin.

RYHMÄ 2, Kunnon hiki, fysioterapeutti Jesse Asikainen

Nyt nostetaan sykettä ja hikoillaan kunnolla! Tunnilla tehdään lihaskuntoharjoitteita omalla painolla, juostaan ja haastetaan kavereita. Tämä soveltuu kaikentasoisille liikkujille, kun haluat nostaa sykettä ja lisätä voimaa. Fysioterapeuttimme ohjaa sinulle liikkeet niin, että pystyt suorittamaan ne turvallisesti.

 

klo 11:00-11.30 Luento: Tehokas palautuminen, fysioterapeutti Arttu Peltola

Mistä palautuminen koostuu? Miten saan treenistä kaiken irti ja miten palaudun sen jälkeen tehokkaasti? Tällä luennolla saat vinkit miten huollat kehoasi tehokkaasti, jolloin kehityt ja pääset tavoitteisiin!

 

klo 13:00-13.30 Luento: Kehonkannatus ja muutoksen tekeminen, Mia Laine

Ryhti vaikuttaa koko kehoon ja liikkumiseen. Millainen on hyvä ryhti ja tarvitseeko sen tuntua raskaalta? Miten kehon kannatus liittyy yleisimpiin olkapään, selän, lonkkien ja polvien vaivoihin? Miten liikemalleja muuttamalla pystyt valjastamaan voimatasosi tehokkaammin käyttöösi? Mia Laine kertoo millainen vaikutus ryhdillä on liikkumiseen, vaivojen hoitamiseen ja ennaltaehkäisemiseen.

klo 14:00-14:45 HighRoller-kehonhuoltotunti, fysioterapeutti Jesse Asikainen

HighRoller-kehonhuolto tunti sopii niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin liikkujalle. Tunnilla käytettävät HighRoller- putkirullat ovat suomalainen innovaatio. Niillä putkirullaus on helppoa, mielyttävää ja tehokasta. HighRollerilla rullatessa asennot ovat helppoja ja ergonomisia. Nyt pääset kokeilemaan vuoden 2015 vuoden liikuntatuotetta fysioterapeutin asiantuntevassa opastuksessa.

 

klo 15:30-16.00 Luento: Terveellinen ruokavalio hyvinvoinnin osana, Mia Laine

Ruokavaliolla on iso merkitys hyvinvoinnin kannalta! Mitkä ovat yleisimmät virheet, jotka estävät meistä lähes jokaista saavuttamasta tavoitteitaan? Miten noita esteitä voidaan purkaa? Millaisia yksinkertaisia tapoja voidaan ottaa välittömästi käyttöön? Mia Laine kertoo, miten voit tehdä yksinkertaisia ja helppoja muutoksia, jotta pääset tavoitteeseesi

 

klo 16:15-17:00 HighRoller-kehonhuoltotunti, fysioterapeutti Jesse Asikainen

HighRoller-kehonhuolto tunti sopii niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin liikkujalle. Tunnilla käytettävät HighRoller- putkirullat ovat suomalainen innovaatio. Niillä putkirullaus on helppoa, mielyttävää ja tehokasta. HighRollerilla rullatessa asennot ovat helppoja ja ergonomisia. Nyt pääset kokeilemaan vuoden 2015 vuoden liikuntatuotetta fysioterapeutin asiantuntevassa opastuksessa.

17:00-17.30 Luento: Kipu, rohkeasti liikkeelle, fysioterapeutti Arttu Peltola

Kipu haittaa välillä monen arkea. Kipu on viesti siitä, että kehossa on jokin menossa tai on jo rikki. Liikkeelle lähteminen ja se, että kohta taas sattuu, voi pelottaa. Moneen vaivaan liike on paras lääke. Arttu Peltola antaa vinkit, miten saat kipusi hallintaan? Mitä voin tehdä? Milloin pitää levätä?